Fabiatou Motorbikes

Thursday, May 22, 2008

BMW HP2 Sport

Tο όνειρο πολλών οπαδών Boxer έγινε πραγματικότητα: με τη νέα BMW HP2 Sport, η BMW Motorrad φέρνει στο δρόμο την πιο σπορ, πιο ισχυρή και πιο ελαφριά σειρά Boxer όλων των εποχών. Το τρίτο μοντέλο της σειράς HP σχεδιάστηκε για το φιλόδοξο σπορ αναβάτη και γοητεύει με τις πολυάριθμες αποκλειστικές λεπτομέρειες που μέχρι τώρα περιορίζονταν σε αγωνιστικά περιβάλλοντα, ενώ μερικές εμφανίζονται για πρώτη φορά σε μηχανή παραγωγής.

Τέτοια παραδείγματα είναι τα αυτοφερόμενα και αεροδυναμικά βελτιστοποιημένα φέρινγκ κατασκευασμένα αποκλειστικά από CFK, το σύστημα υποστήριξης αλλαγών ταχυτήτων (gear shift assistant), ένα ταμπλό οργάνων όπως αυτό που χρησιμοποιούνταν στο MotoGP, οι τροχοί από σφυρήλατο αλουμίνιο και τα αγωνιστικά φρένα με ακτινωτά βιδωμένες δαγκάνες. Όπου κι αν ρίξει κανείς το βλέμμα του, βλέπει γνήσια αγωνιστική τεχνολογία που ικανοποιεί τους ενθουσιώδεις αναβάτες. Είναι αναμφίβολα αθλητική, μία μηχανή που εμπνέει τον αναβάτη της σε επαρχιακούς δρόμους αλλά και στην αγωνιστική πίστα. Παρά τα φυσικά όρια ισχύος και τα αεροδυναμικά μειονεκτήματα ενός δικύλινδρου κινητήρα με επίπεδη διάταξη (Boxer), η BMW Motorrad αποφάσισε να βελτιώσει περαιτέρω τη φιλοσοφία αυτού του ιστορικού κινητήρα για μία σπορ μοτοσικλέτα δρόμου με αποτελεσματικές επιδόσεις και στην αγωνιστική πίστα. Τα βασικά δεδομένα του κινητήρα είναι πραγματικά αξιοπρόσεκτα: ο κινητήρας παράγει 98 kW/133 bhp στις 8750 min–1 συγκριτικά με τον τροποποιημένο κινητήρα της BMW R 1200 S. Η μέγιστη ροπή βρίσκεται στις 115 Nm στις 6000 min–1, με τις μέγιστες στροφές να φτάνουν τις 9500 min–1. Τεχνικά, η BMW HP2 Sport βασίζεται στην BMW R 1200 S. Προσαρμοσμένη για να ικανοποιεί τις απαιτήσεις του αναβάτη με σπορ φιλοδοξίες μέχρι την τελευταία λεπτομέρεια, η BMW HP2 Sport είναι εντελώς ανεξάρτητη και απολύτως εξαιρετική μοτοσικλέτα. Πολλές λεπτομερείς λύσεις βασίζονται στην εμπειρία από αγώνες μεγάλων αποστάσεων. Η πιο έντονη διαφορά της BMW HP2 Sport από την αγωνιστική Boxer αντοχής (Endurance) είναι οι ολοκαίνουργιες κυλινδροκεφαλές: Καθένας από τους διπλούς εκκεντροφόρους επικεφαλής χρησιμοποιεί κοκκοράκι για την ενεργοποίηση των βαλβίδων που είναι μεγαλύτερες από της BMW R1200S.΄Αλλες μετατροπές όπως η βελτιστοποιημένης ροής. Το νέο σύστημα εξαγωγής από ανοξείδωτο ατσάλι τοποθετείται κάτω από τον κινητήρα για πρώτη φορά. Αυτό διατηρεί εξαιρετικά λεπτή τη δομή του κάτω τμήματος της μοτοσικλέτας, επιτρέποντας μεγάλη ελευθερία κινήσεων το γνωστό "κρέμασμα" του αναβάτη, ενώ η τοποθέητηση ενός CFK σπόιλερ κινητήρα ενέχει πλεονέκτημα στην αεροδυναμική. Ένας μοναδικός ήχος boxer με νέα χροιά παράγεται από το σύστημα εξαγωγής, που συνοδεύεται και από ένα εντυπωσιακό τελικό εξάτμισης. Ένα ακόμα αποκλειστικό αγωνιστικό στοιχείο αποτελεί το σύστημα υποστήριξης αλλαγών ταχυτήτων (gear shift assistant), μαζί με τις κοντές σχέσεις του 6-τάχυτου κιβωτίου, που επιτρέπει ταχείες αλλαγές ταχυτήτων, χωρίς να πρέπει να αφήνει ο αναβάτης το γκάζι και να χρησιμοποιεί το συμπλέκτη. Αυτή η τεχνολογία προσφέρεται για πρώτη φορά σε μηχανή παραγωγής. Για την προσαρμογή του σχεδίου αλλαγής ταχυτήτων για την αγωνιστική πίστα, ένας κατάλληλος αισθητήρας πίεσης διατίθεται σαν ειδικός εξοπλισμός, αν χρειαστεi.Οι πλήρως ρυθμιζόμενες σπορ αναρτήσεις της Öhlins συνοδεύονται από ένα σύστημα φρένων Brembo monoblock ακτινικής έδρασης, με δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων μπροστά. Η βέλτιστη εργονομία διασφαλίζεται με τα ρυθμιζόμενα μαρσπιέ από σφυρήλατο αλουμίνιο, τα ρυθμιζόμενα κλιπ-ον και τις μανέτες Magura radial. Το ταμπλό οργάνων που προέρχεται απευθείας από τους αγώνες MotoGP προσφέρει στον αναβάτη σημαντικές πληροφορίες, και μπορεί να απεικονίζει ακόμα και χρόνους γύρου και άλλα αγωνιστικά σχετικά δεδομένα καθώς και τις συνήθεις ενδείξεις (βλέπε Κεφάλαιο 3).Μεγάλη προσοχή δόθηκε στην ελαφριά δομή των εξαρτημάτων. Αυτή αφορά, πέρα από τα αυτοφερόμενα φέρινγκ εμπρός και πίσω (το πίσω κατασκευάζεται μάλιστα από ανθρακονήματα) ή τους βελτιστοποιημένου βάρους σφυρήλατους τροχούς, και κρυφές λεπτομέρειες, όπως ελαφριά, αγωνιστική γεννήτρια ρεύματος. Έτσι, έγινε εφικτή η μείωση του βάρους χωρίς φορτίου της HP2 Sport σύμφωνα με το πρότυπο DIN με γεμάτο ρεζερβουάρ (90%) στα 199 κιλά. Το καθαρό βάρος χωρίς καύσιμο, νερό και λιπαντικά είναι μόλις 178 κιλά. Ο συνδυασμός μεταβλητής εργονομικής σχεδίασης, αυξημένης κινητήριας ισχύος και του ευνοϊκού κέντρου βάρους της Boxer εγγυάται έξοχη συμπεριφορά και αγωνιστικές δυνατότητες. Αν και η αγωνιστική μαγεία αποτελεί εμφανώς τη πρώτη προτεραιότητα, αυτό δε σημαίνει ότι καθίσταται περιττή η πρόσθετη ασφάλειας ενός συστήματος ABS και μάλιστα ειδικά προσαρμοσμένου στην HP2 Sport. Διατίθεται προαιρετικά και έχει δυνατότητα απενεργοποίησης, π.χ. για χρήση σε αγωνιστική πίστα. Το λανσάρισμα της BMW HP2 Sport στην αγορά προγραμματίζεται για το 2008.Η νέα BMW HP2 Sport επεκτείνει τη γκάμα μοντέλων HP της BMW Motorrad. Είναι απόγονος της BMW R 1200 S. Εκτός από τις καθιερωμένες φιλοσοφίες όπως τα BMW Motorrad Telelever, EVO Paralever και ο άξονας μετάδοσης, σχεδόν όλα τα στοιχεία της ήταν νέας σχεδίασης ή τουλάχιστον τροποποιημένα σε μεγάλο βαθμό. Η οικονομία βάρους, οι αυξημένες επιδόσεις και η ασυμβίβαστη σπορ διάταξη ήταν κορυφαίες προτεραιότητες στη λίστα των απαιτήσεων για τους μηχανικούς εξέλιξης. Μία ειδική ομάδα ειδικών με βετεράνους αναβάτες αγώνων, μηχανικούς και μηχανολόγους, οι οποίο λατρεύουν τους Boxer και έχουν αφιερωθεί στο μηχανοκίνητο αθλητισμό στην ιδιωτική τους ζωή, εξέλιξαν αυτό το νέο μοντέλο για τη BMW Motorrad. Επίσης, ενσωματώθηκαν εμπειρίες που η αγωνιστική ομάδα της BMW Motorrad είχε συγκεντρώσει από την αγωνιστική μοτοσικλέτα Boxer – μεταξύ των οποίων αρκετοί αγώνες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αντοχής του 2007. Η πλήρης ανασχεδίαση των κυλινδροκεφαλών επέτρεψε στη Boxer να φτάσει σε υψηλότερες στροφές. Εκτενείς δοκιμές αντοχής ακολούθησαν τα συνήθη τεστ. Οι διπλοί εκκεντροφόροι επικεφαλής με κίνηση μέσω καδένας (DOHC) και βαλβίδες που ενεργοποιούνται από πολύ ελαφριά κοκκοράκια επιτρέπουν τώρα τις μέγιστες στροφές να φτάνουν τις 9500 min–1. Οι τέσσερις ακτινικά διατεταγμένες βαλβίδες διασφαλίζουν εξαιρετικά συμπαγείς θαλάμους καύσης, έτσι ώστε να μην χρειάζονται τα δεύτερα μπουζί όπως συνήθως, στα μοντέλα R μέχρι τώρα. Η αναλογία συμπίεσης είναι 12.5:1. Βενζίνη Super Plus με 98 RON συνιστάται για βέλτιστες επιδόσεις, αν και η μοτοσικλέτα λειτουργεί επίσης με βενζίνη Super 98 RON. Η οριζόντια διάταξη των εκκεντροφόρων λανσάρει δύο ειδικά χαρακτηριστικά: Καθένας από τους εκκεντροφόρους κινεί μία βαλβίδα εισαγωγής και μια εξαγωγής μέσω κωνικών έκκεντρων. Για υψηλότερη ροή αερίων, οι διάμετροι των βαλβίδων αυξήθηκαν από 36 σε 39 mm (εισαγωγής) και από 31 σε 33 mm (εξαγωγής) αντίστοιχα. Οι αυλοί εισαγωγής έχουν υποστεί μηχανουργική κατεργασία για βελτιστοποίηση ροής. Η τεχνολογία κίνησης βαλβίδων με κοκκοράκια περιλαμβάνει και καπελότα που εδράζονται στις βαλβίδες όπως στους κινητήρες K 1200.Τα καλύμματα κυλινδροκεφαλών κατασκευάζονται από ανθρακονήματα και εφοδιάζονται με προστατευτικά ένθετα από σκληρό πλαστικό ΡΑ6 που αντικαθίστανται εύκολα. Η αναλογία διαμέτρου και διαδρομής είναι ίδια στη HP2 Boxer. Το υψηλής αντοχής, μειωμένου βάρους σφυρήλατο έμβολο και η αντίστοιχα προσαρμοσμένη μπιέλα είναι νέα. Σε συνδυασμό με το νέο σύστημα αυλών εισαγωγής, η νέα κινητήρια μονάδα παράγει μέγιστη ισχύ 98 kW/133 bhp στις 8750 min–1 και μέγιστη ροπή πάνω από 115 Nm στις 6000 min–1. Για να λειτουργεί η Sport Boxer καλά κάτω από όλες τις συνθήκες, από άποψη θερμότητας, χρησιμοποιούνται δύο ψυγεία λαδιού τοποθετημένα το ένα δίπλα στο άλλο με παράλληλη ροή. Η βελτιστοποίηση στη σήραγγα αεροδυναμικής των χαρακτηριστικών ‘μασκών’ της BMW (αεραγωγοί) στο εμπρός φέρινγκ διασφαλίζει αποτελεσματική ροή μέσα από το διπλό ψυγείο λαδιού. Για πρώτη φορά, το σύστημα εξαγωγής 2-σε-1 που κατασκευάζεται αποκλειστικά από ανοξείδωτο ατσάλι τοποθετείται κάτω από το κάρτερ λαδιού. Αυτή η διάταξη διασφαλίζει βέλτιστες κλίσεις της μοτοσικλέτας στις στροφές. Μια πεταλούδα ελέγχου ροής καυσαερίων μπροστά από το σιλανσιέ, που ενεργοποιείται μέσω ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου σερβομηχανισμού με ντίζα, προσφέρει πιο επίπεδη καμπύλη ροπής. Ένας πλήρως ελεγχόμενος καταλυτικός μετατροπέας περιορίζει τα καυσαέρια. Αισθητήρες οξυγόνου στους δύο σωλήνες εξαγωγής παρακολουθούν το επίπεδο οξυγόνου και εγγυώνται βέλτιστη αναλογία αέρα-καυσίμου σε όλη την κλίμακα στροφών και φορτίων. Ένα παράδειγμα της μεγάλης προσοχής στη λεπτομέρεια που χαρακτηρίζει την εξέλιξη και παραγωγή της BMW HP2 Sport αποτελούν οι βάσεις του μονοκόμματου τελικού εξάτμισης από ανθρακονήματα. Είναι θερμικά απομονωμένες ενώ αντισταθμίζουν και τη διαστολή/συστολή λόγω των θερμοκρασιακών διαφορών. Κάτω από τη σέλα υπάρχει ένα προηγμένο σύστημα εξαερισμού, ώστε να απομακρύνεται η θερμότητα από την εξάτμιση. Πρόσθετα χαρακτηριστικά του συστήματος εξαγωγής είναι η πολύ ελκυστική σχεδίαση και ο εντυπωσιακός ήχος Boxer που απελευθερώνεται από το μεγάλο σιλανσιέ. Αντίθετα με το κιβώτιο της BMW R 1200 S, η πρώτη και δεύτερη σχέση είναι πιο μακριές, ώστε να προσφέρουν πυκνότερη κλιμάκωση. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα οι στροφές να πέφτουν λιγότερο κατά το ανέβασμα μιας σχέσης. Η διάταξη αυτή είναι επίσης τυπικό αγωνιστικό χαρακτηριστικό που προάγει τα χαρακτηριστικά δυναμικής συμπεριφοράς. Μία ακόμα γνήσια αγωνιστική λεπτομέρεια είναι το στάνταρ gearshift assistant της BMW HP2 Sport, που συχνά αναφέρεται και σαν σύστημα αυτόματων αλλαγών. Το σύστημα επιτρέπει ταχεία αλλαγή ταχυτήτων, χωρίς μείωση του γκαζιού ή τη χρήση συμπλέκτη. Αν ενεργοποιηθεί ο μοχλός των ταχυτήτων, ο ηλεκτρονικός έλεγχος του κινητήρα επεμβαίνει στο χρονισμό της ανάφλεξης και μειώνει τον ψεκασμό. Αυτό σημαίνει ότι μειώνεται το φορτίο του κινητήρα, επομένως υπάρχει η δυνατότητα γρήγορης αλλαγής, χωρίς να απαιτείται συμπλέκτης.
Το
gearshift assistant λειτουργεί υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και, εφόσον ζητηθεί, για ένα ανάστροφο μοχλικό αλλαγών σε αγωνιστικές συνθήκες προσφέρεται αισθητήρας πίεσης σαν ειδικός εξοπλισμός. Ωστόσο, αν ο αναβάτης ενεργοποιήσει το συμπλέκτη, το σύστημα παραμένει ανενεργό. Η BMW HP2 Sport, επομένως, αφήνει πάντα την απόφαση για τη χρήση του gearshift assistant στον οδηγό. Το ατσάλινο σωληνωτό μεσαίο πλαίσιο προέρχεται από την BMW R 1200 S, αλλά προσαρμόστηκε στο νέο αυτοφερόμενο πίσω τμήμα από CFK όσον αφορά τα σημεία έδρασης. Η εμπρός ανάρτηση αποτελείται από μία στιβαρή, αποτελεσματική δομή τηλεσκοπικού μοχλικού. Ο υστερούντας βραχίονας εδράζει μια ειδικά ρυθμισμένη σπορ ανάρτηση της Öhlins με δοχείο αερίου και ρυθμιζόμενη προφόρτιση, απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς. Η μεγαλύτερη επιφάνεια γύρω από σύστημα έδρασης του στελέχους ολίσθησης (στο κάτω τμήμα της ενίσχυσης του τηλεσκοπικού πιρουνιού) προσφέρει ακριβή ρύθμιση του ύψους του εμπρός τμήματος της μοτοσικλέτας
Η πάνω βάση του πιρουνιού και τα δύο υψηλής ποιότητας στάνταρ, ρυθμιζόμενα κλιπ-ον, που εδράζονται με τσιμούχες στα άκρα του πιρουνιού, κατασκευάζονται από πλήρως μηχανουργημένο, σφυρήλατο αλουμίνιο. Οι ακτινικές αντλίες του εμπρός φρένου και του συμπλέκτη εδράζονται με ταχυσυνδέσμους που συνήθως συναντάμε μόνο στους αγώνες.
Η πίσω ανάρτηση Paralever προέρχεται επίσης από τη BMW R 1200 S, αλλά στην BMW HP2 Sport είναι πλήρως ρυθμιζόμενη της Öhlins με ξεχωριστό δοχείο αερίου. Χάρη στη ρύθμιση μήκους, το ύψος της μοτοσικλέτας μπορεί επίσης να μεταβάλλεται και πίσω. Αυτό σημαίνει ότι η γεωμετρία του πλαισίου της BMW HP2 Sport μπορεί να βελτιστοποιείται ξεχωριστά για κάθε αγωνιστικό σιρκουί. Όλες οι BMW HP2 Sport εφοδιάζονται στάνταρ με ένα αποκλειστικό σετ εργαλείων, με το οποίο γίνονται όλες οι ρυθμίσεις των εξαρτημάτων του πλαισίου. Η BMW HP2 Sport φέρει ειδικά σχεδιασμένους, βελτιστοποιημένου βάρους και ακαμψίας τροχούς με μηχανουργημένη επιφάνεια, διαστάσεων 3.5 x 17” ή 6.0 x 17”. Αυτοί είναι αισθητά ελαφρύτεροι από τους συμβατικούς χυτούς τροχούς αλλά εφάμιλλης ευστάθειας. Τα χαρακτηριστικά συμπεριφοράς ωφελούνται πολύ από τις μικρότερες περιστρεφόμενες μάζες. Η σπορ Boxer επιτυγχάνει πολύ εύκολα τις απαιτούμενες κλίσεις στις στροφές και επιτρέπει απίστευτα γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης. Οι σφυρήλατοι τροχοί συνδυάζονται στάνταρ με σπορ ελαστικά 120/70 ZR17 μπροστά και 190/55 ZR17 πίσω. Τα ελαστικά αυτά από διάσημους κατασκευαστές – που γενικά χρησιμοποιούνται μόνο σε αγωνιστικές πίστες όπως στο πρωτάθλημα Supersport, για παράδειγμα – έχουν έγκριση τύπου για χρήση στην άσφαλτο. Οι μηχανικοί επέλεξαν ένα πίσω προφίλ ελαστικού 55, γιατί αυτό πέτυχε τα καλύτερα αποτελέσματα σε συνολικό επίπεδο στις δοκιμές. Το σύστημα πέδησης της νέας BMW HP2 Sport θεωρείται επίσης ασυμβίβαστα σπορ. Μονοκόματες, ακτινικά τοποθετημένες δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo δρουν αποτελεσματικά στους δύο εμπρός δίσκους των 320 mm. Η ακτινική διάταξη επιτυγχάνεται μέσω μια νέας χυτής βάσης στο κάτω τμήμα του Telelever. Μια πλευστή δαγκάνα δύο εμβόλων φρενάρει τον πίσω τροχό. Εννοείται ότι όλα τα σωληνάκια φρένων είναι μεταλλικά και υψηλής ποιότητας Η BMW Motorrad προσφέρει προαιρετικά ένα ABS αγωνιστικής φιλοσοφίας. Η λειτουργία του συστήματος έχει βελτιστοποιηθεί για να αποτρέπει την ανύψωση του πίσω τροχού. Ένας πρόσθετος αισθητήρας πίεσης στο κύκλωμα των εμπρός φρένων παρέχει ακριβή προσαρμογή του όλου συστήματος και η μονάδα ελέγχου αποτρέπει τη υπερβολική μείωση της πέδησης μέσω των εμπρός δισκοφρένων, όταν το φορτίο στον πίσω τροχό μειώνεται σε μεγάλο βαθμό. Παρόλα αυτά, το ABS μπορεί να απενεργοποιείται για συμμετοχή σε αγώνες. Ήδη από την αρχή της εξέλιξης της μοτοσικλέτας, οι μηχανικοί επικεντρώθηκαν στη θέση οδήγησης. Συγκριτικά με τη BMW R 1200 S, ο αναβάτης μετακινήθηκε πιο κοντά στο τιμόνι, με αποτέλεσμα την αισθητά πιο όρθια θέση και πιο κοντά στον εμπρός τροχό και πίσω από τη μεσαία γραμμή του φέρινγκ. Το σημαντικότερο: η εξαιρετικά λεπτή σχεδίαση της περιοχής του ρεζερβουάρ ευνοεί τη μετατόπιση βάρους του αναβάτη (‘κρέμασμα’) στην αγωνιστική πίστα. Η BMW HP2 Sport ωφελείται επίσης από την εμπειρία σε αγώνες μεγάλων αποστάσεων, όπου σημασία δεν έχει μόνον η ταχύτητα, αλλά και η σταθερότητα. Επειδή ο αναβάτης βρίσκει μία κατάλληλη, αλλά συγκριτικά ξεκούραστη θέση οδήγησης για τον αγώνα, η νέα BMW Sport Boxer προσφέρει γνήσια χαρακτηριστικά αντοχής. Η γκάμα αγωνιστικών εξαρτημάτων υψηλών προδιαγραφών περιλαμβάνει το ρυθμιζόμενο σύστημα μαρσπιέ από μηχανουργημένο, υψηλής αντοχής αλουμίνιο. Ένα έκκεντρο χρησιμοποιείται για τη ρύθμιση του ύψους των μαρσπιέ και τη μετακίνησή τους εμπρός ή πίσω. Οι κλιμακωτές θέσεις ρύθμισης των μαρσπιέ διασφαλίζουν ότι ίδια ρύθμιση είναι εφικτή και στις δύο πλευρές. Ταυτόχρονα, ο ομοίως πλήρως ρυθμιζόμενος μοχλός φρένου και ταχυτήτων επιτρέπει βέλτιστη εργονομικά θέση. Τα στάνταρ κλιπ-ον σφυρήλατο αλουμίνιο είναι ιδανικά τοποθετημένα και μπορεί να ρυθμιστούν μεταβάλλοντας την έκκεντρη θέση. Οι μανέτες Magura radial για το φρένο και το συμπλέκτη ρυθμίζονται επίσης ως προς την απόσταση. Όλα τα φέρινγκ της BMW HP2 Sport κατασκευάζονται από ανθρακονήματα, ενώ το μονοκόμματο πίσω τμήμα αλλά και το εμπρός είναι αυτοφερόμενα. Το δεύτερο, έχει αισθητά πιο λεπτή δομή από της BMW R 1200 S και φιλοξενεί ελαφρού βάρους, υψηλής φωτεινότητας διπλούς προβολείς αλογόνου με κάτοπτρα επιφανειών ελεύθερης μορφής. Ειδική λεπτομέρεια αποτελεί η βάση πινακίδας κυκλοφορίας της BMW HP2 Sport: αφαιρείται μαζί με το πίσω φως και τα φλας με λίγες απλές κινήσεις, πριν τη συμμετοχή σε έναν αγώνα. Όπως όλες οι μοτοσικλέτες της BMW Motorrad, η νέα BMW HP2 Sport απέκτησε επίσης τις τελικές πινελιές της στη σήραγγα αεροδυναμικής. Και δεν ήταν μόνον εξαρτήματα όπως η ζελατίνα και οι νέοι καθρέπτες που έχουν βελτιστοποιηθεί από αεροδυναμικής απόψεως. Οι μηχανικοί έδωσαν ιδιαίτερη σημασία στη ροή αέρα για την ψύξη του κινητήρα. Έτσι, το εμπρός σπόιλερ καθοδηγεί τη ροή αέρα ειδικά προς την πλευρά της εξαγωγής των κυλινδροκεφαλών, ενώ οι αεραγωγοί (‘μάσκες) της BMW στο εμπρός φέριινγκ εγγυώνται μία αποτελεσματική ψύξη του διπλού ψυγείου λαδιού. Τέλος, μελετημένα ανοίγματα εξαερισμού στην ουρά από ανθακονήματα διασφαλίζουν την αποτελεσματική απαγωγή της θερμότητας του συστήματος εξαγωγής κάτω από τη σέλα. Πραγματικός πόλος έλξης για όλους τους λάτρεις των αγώνων αποτελούν τα όργανα στο cockpit της BMW HP2 Sport. Δημιουργήθηκαν σε συνεργασία με την αναγνωρισμένη εταιρία 2D Systems που επίσης παρέχει τα συστήματά της στους αγώνες GP για καταγραφή και ανάλυση δεδομένων. Περιλαμβάνουν μία μεγάλη, ευανάγνωστη οθόνη και λειτουργούν σε διαφορετικά προγράμματα. Ο χειρισμός γίνεται από δύο διακόπτες στο αριστερό χειριστήριο του κλιπ-ον. Στο πρόγραμμα δρόμου (road mode), ο αναβάτης μπορεί να βλέπει τυπικές πληροφορίες, όπως στροφές, ταχύτητα, ώρα, χιλιόμετρα, απόσταση που απομένει και χρόνο οδήγησης στην οθόνη καθώς και βοηθητικές πληροφορίες στη φάση προθέρμανσης του κινητήρα. Στο Αγωνιστικό πρόγραμμα (race mode), η οθόνη παρουσιάζει δεδομένα για χρόνους πίστας, μέγιστες στροφές, τελική ταχύτητα ή έναν αριθμό αλλαγών ταχυτήτων, για παράδειγμα. Τα αποθηκευμένα δεδομένα μπορούν επίσης να ανακτώνται μέσω ενός Laptop. Επιπλέον, υπάρχουν οκτώ προγραμματιζόμενες λυχνίες LED στο πάνω τμήμα του ταμπλό που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως ένδειξη στροφών ή σημείων αλλαγή ταχύτητας. Όπως οι υπόλοιπες λειτουργίες, οι ενδείξεις είναι επίσης προγραμματιζόμενες.
Τέλος, το ταμπλό
GP προσφέρει ένα μεγάλο αριθμό πρόσθετων επιλογών. Ένα χρονόμετρο γύρων με μονάδα μετάδοσης/λήψης, σύστημα προσδιορισμού θέσης μέσω GPS ή ένας καταγραφέας δεδομένων (datalogger) μπορούν να συνδεθούν μέσω ειδικής φίσας.
Η εμφάνιση του φέρινγκ της νέας HP2 Sport, τονίζει σε μεγάλο βαθμό την ύπαρξη των ανθρακονημάτων και ακολουθεί το στυλ της αγωνιστικής σχεδίασης της BMW Motorrad με λευκό βερνίκι στη ζελατίνα, πίσω, στο λασπωτήρα και τα πλαϊνά καλύμματα. Το σπόιλερ του κινητήρα φέρει τη δίχρωμη ονομασία “HP2”. Το χωροδικτύωμα και οι τροχοί είναι βαμμένα στο Μπλε αγωνιστικό χρώμα της BMW Motorrad.

BMW